Klasa A to opona traktor najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia)

2021-03-04

Opona kierunkowa składa się z dwóch takich samych części. Latem może być gorzej bo lata mamy gorące i taka opona może być zbyt miękka. Samochodem ma inne wymniary niż opona leżąca bez powietrza i z nim ? W innym przypadku przyczepność ulegnie pogorszeniu a opona będzie pracowała głośniej. Opona musi mieć średnicę wewnętrzną równą średnicy felgi. Klasa A to opona traktor najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Ta sama opona na różnej szerokości feldze będzie inaczej pracować. Marka, model jak również sama opona – zaliczane są do klasy medium. Opona przeznaczona jest do samochodów osobowych, z napędem 4 x 4 i typu. W czasie jazdy opona i felga nie mogą wchodzić w kolizję z częściami nadwozia, zawieszenia, czy układu hamulcowego. Felga nie może mieć kontaktu z tarczami hamulcowymi, ani elementami zawieszenia. Mieszanka z której są wykonane ma być odporna na wysokie temperatury i dostatecznie twarda, aby opona szybko się nie ścierała. Trójwymiarowe lamele powodują, że opona lepiej “wgryza” się w śnieg. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h). Opona całoroczna kosztuje dwa razy więcej, niż zwykła. Żadna opona wariata na drodze nie utrzyma. Czas liczony jest od daty produkcji lub zakupu, ale jeżeli opona jest starsza niż 8 lat, gwarancja wygasa. Opona na której występuje tylko M+S symbol oznacza bieżnik, na którym można jeździć po błocie i po śniegu, ale z mieszanką właściwą dla opon letnich. W dodatku żadna opona zimowa (poza taką z kolcami – czyli u nas zakazaną albo z nałożonymi łańcuchami) nie ochroni Ciebie na lodzie. Równie dobrze opona zachowuje się na nawierzchniach utwardzonych i asfaltowych. Śmiesznie to brzmi jak ktoś mówi, że opona całoroczna za 600zł/szt to ryzyko, a potem kupuje zimową za 200zł. Tak jest to opona bezdętkowa. Bardzo dobra opona za niewielkie pieniądze. Tego ostatniego nie polecamy, bo każda opona dostawcza nie wytrzyma długo niskiego ciśnienia i dużego ładunku, ale niektóre są bardziej narażone na tego typu uszkodzenia niż inne. Sport maxx rt2 o której zresztą wkrótce napiszę, to opona przeznaczona do aut sportowych o dużej mocy. Opona z niższej półki, to produkt oparty na klasycznych i sprawdzonych rozwiązaniach. Nie ma takiego czegos jak opona caloroczna! Opona o którą pytasz waży 7,35kg.

@ Copyright 2018